20 jaar Travel Inventive
Terug naar overzicht

Founder Ellen over haar schoolreis dromen na 20 jaar Travel Inventive

De startkriebels

Nog voel ik de startkriebels van die dag in april. De KvK inschrijving enthousiast op zak. Met gezonde spanning klaar voor het onbekende avontuur. Waar begin je? Zitten ze wel op je te wachten? Een open toekomst, niets is geregeld. Geen database met historie. Geen vertrouwde contracten met leveranciers. Geen promotieteam dat helpt je product op de markt te zetten. En geen collega om mee van gedachten te wisselen. It is just you! Met een telefoon, computer en veel ideeën. Beginnen dan maar! Je klopt handmatig 4.000 schooladressen in een zelfgebouwde database, ontwikkelt een flyer en logo met een creatieve vriend en laat de wereld weten dat je bestaat. De eerste kosten zijn gemaakt. Nu nog boekingen. En dan ineens gaat die telefoon. Ze bellen je voor een eerste aanvraag en later een eerste boeking. Langzaam groeit het relatiebestand. En daarmee het vertrouwen dat het zal lukken. Je regelt steeds meer bussen, overnachtingen en mooie programma’s. Denkt na over educatieve meerwaarde, je bestaansrecht. Nieuwe boekingen maken onderhandelingen met partners makkelijker. Ze leren je kennen. Het vertrouwen en de gunfactor groeit. Zowel van chauffeurs, leveranciers als klanten. Je krijgt een naam. Hoeft niet overal meer achteraan te bellen. Ze bellen jou. Vrienden beantwoorden je telefoon tijdens je afspraken buiten de deur. De show must go on. Het zolderkamertje aan huis wordt een beetje klein en de hoeveelheid reizen een beetje te veel voor 1 persoon. Er kwam een kantoor, er startte personeel.

20 jaar na de oprichting

En zo ineens is het 20 jaar later. Collega’s regelen taart en champagne. We ontvangen felicitaties uit het hele land van klanten, chauffeurs, leveranciers. Zo’n 5.500 schoolgroepen vertrokken de afgelopen 20 jaar onder de Travel Inventive vlag naar het buitenland. Ruim 9 miljoen kilometer legden onze chauffeurs af. Wat zijn we gegroeid! Vanzelfsprekend in volume, maar veel essentiëler in kennis, expertise en ambitie! Ruim 100 ervaringsjaren telt het huidige Travel Inventive team.

Natuurlijk veranderde de organisatie. Maar één heel belangrijk ding veranderde niet: de ambitie om te blijven ontwikkelen. Twintig jaar geleden begon ik met een droom aan het Travel Inventive verhaal. Jezelf blijvend ontwikkelen was de persoonlijke drijfveer voor de start van mijn bedrijf. Als ondernemer groei je in je bedrijf. Je ontmoet mensen met ideeën, leert van collega’s, klanten en partners. En zo groeit en ontwikkelt de droom samen met het team.

Betekenisvolle schoolreizen organiseren, dat is wat we willen! Impact creëren in het leven van onze jonge doelgroep en ze klaarstomen voor de wereld van nu. Een schoolreis biedt zo ongelofelijk veel openingen. We geloven dat er nog zoveel meer uit schoolreizen gehaald kan worden. De reis als middel om talenten, drijfveren en interesses van jongeren boven tafel te krijgen. Omdat reizen wat losmaakt en tot nadenken aanzet. Een reis die jongeren dichterbij brengt bij datgene dat hen drijft. Hoe mooi is dat? Kansen liggen op elke hoek van de straat. Een spontaan gesprek kan zomaar leiden tot een prachtig idee voor een nieuwe schoolreis. Zo ontstaat steeds meer beweging. Mensen willen meedoen. Ouders willen een impactvolle reis voor hun kinderen. Docenten denken mee! Dat geeft me ongelofelijk veel energie. En is ook precies de reden waarom ik 20 jaar geleden startte met de droom.

Met ons team juichen we experimenteren toe. We schaven bij, gaan soms onderuit. Zonder vallen geen groei. We staan vanzelf weer op. Wat wel werkt bouwen we verder uit. De droom is het ankerpunt. De weg ernaar toe kan grillig verlopen. Dat is precies het inspirerende van ondernemen. Vallen en opstaan, toetsen en bijschaven in cocreatie met de markt. Het verhaal gaat door. Wij gaan door. Zo komen we steeds een beetje dichter bij onze droom. Maar net als we denken daar te zijn, krijgt het verhaal een extra wending. En creëren we een nieuw verhaal. Het is nooit af. Op naar een nieuwe dag, een nieuw verhaal, een nieuwe ontmoeting. Elke dag opnieuw.Twintig jaar kennis zetten we in om impactvolle reizen te ontwikkelen. We zijn pas net begonnen!